Exempció de l’impost de matriculació

Exempció de l’impost de matriculació

Alliberament de l’obligació del pagament de la quota de l’impost.

Sol·licitants

Ho poden demanar:

  • Els vehicles oficials de l»Estat, de les comunitats autònomes i de les entitats locals adscrits a la defensa nacional o a la defensa ciutadana.
  • Els vehicles de representacions diplomàtiques, oficines consulars…
  • Les ambulàncies i altres vehicles destinats a l»assistència sanitària o al trasllat de ferits o malalts.
  • Els autobusos, microbusos i altres vehicles adscrits al servei de transport públic urbà, sempre que tinguin una capacitat que excedeixi de nou seients, inclòs el del conductor.
  • Els vehicles per a persones amb mobilitat reduïda, és a dir vehicles la tara dels quals no sigui superior a 350 Kg. i que, per construcció, no poden arribar a una velocitat en pla superior a 45 km/h. projectat i construït especialment (i no nomès adaptat) per l»ús de persones amb alguna disfunció o incapacitat física (lletra A de l»annex II del Reglament general de vehicles, aprovat per R.D. 2822/1998, de 23 desembre).
  • Els vehicles matriculats a nom de persones amb discapacitat (condició legal en grau igual o superior al 33%) pel seu ús exclusiu, tant els conduïts per persones amb discapacitat com els destinats al seu transport. Els propietaris de vehicles que reuneixin aquestes condicions han de demanar la concessió de l»exempció de pagament presentant una sol·licitud en qualsevol registre de l»Ajuntament, aportant certificat de la minusvalidesa emès per l»òrgan competent i signar una declaració on s»especifiqui que el vehicle serà conduït per la persona amb discapacitat o bé serà destinat al seu transport. Es mantenen les exempcions per als vehicles declarats exempts per l»aplicació de redactats de les Ordenances Fiscals d»anys anteriors. En el cas de persones amb discapacitat, primer hauran de pagar l»autoliquidació per poder matricular el vehicle, i un cop pagada i el vehicle matriculat demanar l»exempció per escrit. En cas de concedir-li, posteriorment se li retornarà l»import. En qualsevol cas, els subjectes passius beneficiaris d»aquesta exempció no podran gaudir-la per a més d»un vehicle simultàniament.
  • Els tractors, remolcs, semiremolcs i la maquinària, si tenen cartilla d»inscripció agrícola.

Tramitació

Cal que tota la documentació (per exemple la fitxa tècnica del vehicle, el certificat de discapacitat, etc.) que justifiqui els fets es presenti a qualsevol registre de l’Ajuntament.

En tots els casos d’exempcions, tret dels cotxes per a persones amb discapacitat, no cal pagar l’autoliquidació. Cal emplenar una sol·licitud d’exempció i acompanyar-la de la documentació justificativa i l’imprès d’autoliquidació degudament emplenat i signat.

On adreçar-se?

Les exempcions es sol.liciten junt amb l’alta de l’impost, o en el moment en què es considera que s’hi té dret.

Share this post

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *